mencari sesuatu yang bernilai di atas muka bumi allah.

Tangan menaip bkn la untuk menaip sesuatu yang sia2..Akal berfikir hanyalah untuk mengeluarkan idea yang mnceriakan semua ..Mata di beri bukan lah untuk melihat maksiat tetapi untuk melihat indahnya ciptaan..Maaf di pinta andai blog ini ade menyakitkan hati sesiape yg mmbacanya.

Monday, April 23, 2012

PoLiTiK Di MaLaYsiA Di TaHaP MeMbImBanGkAn??

Assalamualaikum..
Mesti ada yang terfikir..eh nie blog tentang politik ke??ha mari-mari baca sampai habis dulu ea tuan,puan yang di hormati..blog ini langsung tidak membincangkan tentang politik..tapi menyuarakan pandangan,pendapat,cadangan tentang politik malaysia sekarang ini..Yelar lebih-lebih lagi sekarang PRU nak dekat dah..
                             
 da tengok gambar-gambar di atas?jadi faham tak apa yang penulis ingin sampaikan??kenapa sehingga memfitnah itu berlaku..Mengedit gambar orang itu setan atau bergama hindu semata-mata kita benci dengan orang tersebut dan nak menjatuhkan nama pemimpin tersebut..tahu fitnah itu dosa lebih besar dari membunuh..tapi kenapa still buat jugak..mungkin kita tak nampak dosa dan balasan allah lagi..itu sebab ada yang berani buat sampai macam itu sekali kan..Jujur,kita bangga jadi rakyat malaysia yang hidup dalam kedaan aman damai tetapi,ha ada tetapi nya,emm dalam soal politik yang tak sihat yang macam nie kita bangga kan jugak ke??ada nya mencarut,memaki,menuduh,memfitnah..bila kita bukak facebook ja..bila baca apa yang dieorang semua comment mengenai politik sehingga ada yang cakap babi,bangang,bengap,ulama sesat dan banyak lagi lah..kebanyakan orang melayu pulak tue..secara personal kecewa dengan sikap bangsa sendiri..kita fikir hanya sebab politik rakyat malaysia yang sepatot nya bersatu-padu caci mencaci dengan sesama agama sendiri..
mari lah kita semua mengamalkan cara hidup aman harmoni,tenang tanpa ada sangka buruk,caci mencaci sesamam sendiri,menghina..sedarlah,itu semua perbuatan yang tidak elok..kalaw kita tidak suka dengan perangai orang tersebut..tegurlah dengan cara yang berhikmah..macam itu lah nabi muhammad pemimpin teragung sehingga hari kiamat..contohilah sikap baginda..walaupun di baling najis,di beri pangkat,harta,wanita,diherdik,di caci..nabi tidak tamak,tidak berkata perkataan yang buruk.nabi tidak kisah kerana ada hikmah di sebalik semua kejadian..bagi penulis,penulis selalu berpegang dengan slogan ini "orang bagi kita batu,kita beri dia bunga"kata-kata yang lembut dapat memberi kesan kepada hati yang sekeras batu..politik tidak salah tapi cara kita berpolitik itu yang salah..terlalu taksub..jangan biar nafsu dan perasaan mengawal diri dan akal tetapi biar kan kita yang mengawal nya..Jadi mari lah mengamalkan politik sihat ye..moga dapat manfaat..maaf di pinta jika ada yang terasa..sekian..^_^


No comments:

Post a Comment