mencari sesuatu yang bernilai di atas muka bumi allah.

Tangan menaip bkn la untuk menaip sesuatu yang sia2..Akal berfikir hanyalah untuk mengeluarkan idea yang mnceriakan semua ..Mata di beri bukan lah untuk melihat maksiat tetapi untuk melihat indahnya ciptaan..Maaf di pinta andai blog ini ade menyakitkan hati sesiape yg mmbacanya.

Sunday, September 25, 2011

Program yang memberi manfaat

Assalamualaikum semuaaaaaa. Haiii ok kali nie nk cite tentang program kelab kami plak..dan ini merupakan aktiviti yang pertama dalam seisi 2011/2012 =) rse sume da tahu kan kalaw program slalu kite bt ape kn..xpe la cite serba sedikit tentang program nie la ea.. Program di anjurkan oleh : Kelab orator dan kesenian islam um np waktu : 8.00 pagi hingga 8.00 malam (ngam2 10 jam..=P) tempat : Rumah anak-anak yatim darul aitam putera Peserta : 49 fasilitator, 90 peserta (lebih kurng) Alhamdulillah program ini di kira berjaye..apa yang nak di kongsikan pada kali ini bkn lah mngenai aktiviti program sbb semua 2 semua da sedia mklom tahu kn..kalaw pergi program mesti ade ice breaking, LDK, explor ace dn lain2 lgi la kan..scare jjr byk sngat2 pngjaran ana dapat dari progrm ini, adk di rumah anak yatim ini pun gembira,ske senyum,sporting..gelak ketawa mereka itu membuat kan ana tsenyum kerana mereka ini happy menyambut kedatangan kami..
Yang paling ana tertarik dlm program ini adalah dgn seorng adk OKU ini.. ya allah, adk ini walaupun OKU sudi datang ke program kami.. rase terharu kan .. Tiba-tiba tertarik hati ini untuk pergi berbual dgn adk nie, first tme bcakap dgn adk 2 yg name nye afiqah menitis air mata ini kerana walaupun dalam keadaan serba kkurngan fizikal dan juga khilngan insan tempat untuk adk ini mndapat kasih sayang dari seorng ibu @ bapa nya yang sudah pn pergi dahulu di jemput illahi, masih lagi mampu tersenyum untuk mengukir senyuman.. snyuman yang terukir di wajah adk afiqah umpama dia ini mempunyai kesempurnaan @ segala2 nya dalam hidup nya. adk ini setiap kali ana btanya soaln , setiap kali itulah dia akan tersenyum smbil mnjawab soalan yang di ajukan..ske tgk adk nie snyum. adk ini form 3, paling rse kagum, adk ini mempunyai semngat juang yg tinggi dalam menuntut ilmu krn kelas nya di TINGKAT 3.kite yg serba ckup anggota fizikal pn kdang2 rse malaz utk naik tngge tetapi adk ini setiap hari pergi ke sekolah akan menaiki tngge tnpa ade rse mengeluh pn.adk ini memberi kesedaran dlm insn yg byk kkurangan ini agar jgn cepat bputus asa,sentiase bsbar dalam dugaan hidup,sntiase senyum andai ade masaalh dn byk lagi

Insyaallah kamii doakan adk afiqah dan semua adk2 kami di rumah anak-anak yatim yang akan menduduki peperiksaan dapat keputusan yang cemerlang ea..ha ana ade tnye sblum2 ini ade x siswa/i dari UM NP bt program dekat situ..kate nye ini bru kali ptama..alhamdulillah jejak juga siswa/i UM NP ke rumah anak2 yatim tersebut..di harapkan lepas ini ade lagi generasi um akan mmbuat program di sane ea..x rugi ape2 pn, makin mndapat pngajaran..
mesti da penat membaca kan..jom tgk gamba2 sikit..=)

senyum selalu =)


lawa kan adk2 nie hias
kesemua peserta dan fasi muslimat
fasilitator lelaki
tunggu ketibaan bas..

video
video ini best kan =)
sekian sahaje harap dapat pngajaran dn iktibar k.. tq sudi membace..jmpe di entry yg lain k .. skian ws

4 comments:

  1. memang sgt terharu dgn adik afiqah..ketabahan diwajahnya terukir disebalik senyuman..bayangkanlah, masa beberapa org fasi akhwt nk tolong adik afiqah..dy ckp "xpe akak,saya boleh jalan sendiri"..masa tu, memang terharu sgt2..begitu kuat dan tabahnya adik afiqah..
    adik2 yang len pn sama jugak..masa main explorace,smpai kt check point ana, kmi mnta adik2 wat persmbhan..dyorg pilih nk nasyid lgu ayah (kumpulan Aeman)..mmg sedih bla dgr adik2 tu nasyid..kmi tanya dalam banyak2 nasyid knpa pilih nasyid nie,tahu tak apa adik2 nie jawab,sbbnya nasyid ni buat dyorg lebih bersmgt untuk truskan perjuangan dlm khidupn..shbat2, lihatlah betapa tabahnya mereka dlm mengharungi arus khidupn..moga kita sama2 mengambil teladan..moga Allah kasih~
    "ya Allah, Engkau iringilah setiap langkah kami dengan keredhaanMu"

    ReplyDelete
  2. Subhanallah.. mudah2an kita pun ada jiwa besar mcm diyorang jugak...

    *amir, bagusla blog kau jalan jugak ye. *abu*

    ReplyDelete
  3. bkn x nk update bakar..tapi rse mls sgt2 nak taip..hee..insyaallah lps final nie sntiase update..=)

    ReplyDelete
  4. amir xde idea snanye 2..bukan xnak update

    ReplyDelete