mencari sesuatu yang bernilai di atas muka bumi allah.

Tangan menaip bkn la untuk menaip sesuatu yang sia2..Akal berfikir hanyalah untuk mengeluarkan idea yang mnceriakan semua ..Mata di beri bukan lah untuk melihat maksiat tetapi untuk melihat indahnya ciptaan..Maaf di pinta andai blog ini ade menyakitkan hati sesiape yg mmbacanya.

Sunday, April 22, 2012

PeNgaLaMaN Di TaNaH SuCi MakkaH ParT 1

its me di hadapan Masjid Nabawi
Assalamualaikum w.b.t..
Hai semua,apa khabar? Dalam 2 minggu lepas alhamdulillah kami sekeluarga di beri peluang oleh ALLAH untuk pergi ke tanah suci makkah..untuk berkongsi pengalaman, nak tulis beberapa pengalaman dekat sana..kalaw di ikut kan semua menarik dekat sane..^_^
dah nak pergi dah nie..
nie kami sekeluarga sebelum berangkat ke madinah..ha kami pergi ke madinah dulu..untuk ziarah..nie tentatif kami di sana..
tentatif kami selama 13 hari
nak pegi ke jeddah ambik masa dalam 9 jam lebih..adehh dalam kapal terbang tue sume ada..sakit pinggang jangan cakap la..kalaw rase xnak sakit,tdo lah..haha..tapi nanti akan di kejut sebab masa untuk makan..hee..boleh tahan la..sedap..=)..sampai di jeddah bertolak ke madinah pulak naik bas..ambik mase dalam 3 jam jugak la..tido lagi dalam bas tue..(kuat tido rupa nya =P) sampai madinah nak subuh da..terus la siap2 pergi masjid nabawi..jalan kaki ja..dekat..dalam 1km ade la kot..
Masjid Nabawi
Cantik kan pemandangan dekat masjid nabawi nie..waktu nie subuh..seronok sangat tengok pemandangan di masjid nabawi..tenang,nyaman,selesa ja..ok lepas je solat subuh balik hotel pergi makan..lapa laa..he..aktiviti kami yang 1st pagi tue kami di bawa pergi ke raudhah di masjid nabawi..apa itu raudhah?raudhah adalah 1 tempat yang sangat mulia dalam masjid nabawi,1 ketika dulu ia merupakan tempat beribadah nabi muhammad dan para sahabat ..dalam tue jugak ada makam nabi muhammad..
Tempat nabi berkhutbah di dalam raudhah
lepas tue kami pergi pulak ke perkuburan baqi..orang madinah yang meninggal dikebumi kan dekat sini..dekat sini jugak lah tempat kubur nya sahabat-sahabat,isteri-nabi nabi dan lain-lain lagi..
Di perkuburan Baqi
lepas tue kami pergi mane lagi? ha lepas tue kami pergi rehat.hee..and terus balik hotel..tamat aktiviti untuk hari ini..da penat..rehat haha..
Atuk,Abang,its me?
ok rehat la..penat jari nie menaip..hee..nanti kan sambungan nye..okeyhh..sekian tok part 1..^_^

No comments:

Post a Comment